BIP

e-Dziennik

Hymn szkolny


hymn szkoły - podkład muzyczny

hymn szkoły - wersja z wokalem

Tu, gdzie płynie rzeka Warta
Jest miasteczko ukochane.
W nim ma szkoła sercu bliska,
Ja jej wierny pozostanę.

Ref. Patronem naszym Stanisław Skarżyński
Chciałbym być wielkim, takim jak był On,
By sławić imię naszej, drogiej Szkoły,
By pamięć o Nim żywa była wciąż.

Tu koledzy, koleżanki,
Me przyjaźnie i rozterki.
Tu zdobywam wiedzę wszelką,
By wyruszyć w świat szeroki.

Ref. Patronem naszym Stanisław Skarżyński
Chciałbym być wielkim, takim jak był On,
By sławić imię naszej, drogiej Szkoły,
By pamięć o Nim żywa była wciąż.

Czy warto uczyć się „jak się uczyć”

Uczniowie kilku klas (od IV do VIII) opracowali na zajęciach z psycholog lub pedagog szkolną zestaw wskazówek, które mogą być przydatne w skutecznym i bezstresowym uczeniu się. Oczywiście stresu nigdy nie uda się całkowicie wyeliminować. Chodzi o to, by  jego odpowiednia dawka  pozytywnie  mobilizowała. Jak się uczyć, by „zostało w głowie”, by mieć pozytywne oceny, dobry nastrój i czas na inne zajęcia? Sugestie uczniów  prezentuje plakat.

Dzień Wiosny - apel przygotowany przez uczniów klasy 4a i 6c

21 lutego – Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego

„Źle mówić i pisać znaczy krzywdzić swoją mową tych, którzy ją budowali”.

Janusz Korczak

21 lutego – Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego

Tak naprawdę wszystko zaczęło się 21 lutego 1952 roku, kiedy to w Dhace, stolicy Bangladeszu, pięciu palestyńskich studentów zorganizowało pokojową demonstrację, domagając się uznania ich języka ojczystego – bengalskiego – za jeden z dwóch urzędowych języków w ówczesnym Pakistanie. Studenci tego samego dnia zginęli.17 listopada 1999 roku UNESCO, upamiętniając tamte wydarzenia, ustanowiło 21 lutego Międzynarodowym Dniem Języka Ojczystego.

„Nie tylko w dzień języka ojczystego – mów poprawnie mój KOLEGO!”

Zyta, dwie Julki, Małgosia, Patrycja, Roksana oraz Kornelia zachęcają do poprawności językowej!

Przyłączmy się i my…

Bal lekturowy

27 stycznia 2021 roku klasa 4b bawiła się podczas klasowego BALU LEKTUROWEGO – online. Uczniowie z chęcią odpowiedzieli na zaproszenie do zabawy. Wcielili się w role  wybranych przez siebie bohaterów  lektur omawianych w klasie 4. Podczas lekcji języka polskiego prezentowali swoje stroje i krótką prezentację postaci.

Nie zabrakło także muzyki…..Nauczanie zdalne jest także wesołe i ciekawe.

Czy znacie takich bohaterów lektur?

Konkurs na Najładniejszą Kartkę Bożonarodzeniową i Noworoczną.

Już od wielu lat  organizujemy w naszej szkole Konkurs na najładniejszą, najciekawszą i samodzielnie wykonaną kartkę świąteczną i noworoczną. Konkurs cieszy się zawsze dużym zainteresowaniem i bierze w nim udział wielu uczniów z klas 1-3 oraz 4-8. W tym roku, mimo zdalnego nauczania, również udało nam się go zorganizować, a uczestników było więcej, niż dotychczas. Jury miało duży problem, by wyróżnić najlepsze prace z powodu wysokiego poziomu artystycznego. W klasach 1-3 zostały przyznane miejsca, natomiast w klasach 4-8, Jury przyznało  równorzędne wyróżnienia. Organizatorami konkursu były: w kl. 1-3 Iwona Grześkowiak, Ewa Wilczek i Katarzyna Spętana; w kl. 4-8 Iwona Grześkowiak i Dorota Gaj-Ciupa.

 Wyniki są następujące:

W klasach: 1a i 1b

  • 1 miejsce: Kornelia Tworo (1a); Hanna Kępa (1a); Julia Wasilewska(1b)
  • 2 miejsce: Aleksandra Stachera (1a); Lena Danielczyk (1a);Maria Kaczmarek (1b)   
  • 3 miejsce: Franciszek Ciupa (1a); Wiktor Błasiak (1a); Jakub Pilichowski (1b) 

W klasach: 2a i 2b

  • 1 miejsce: Anastazja Rybak (2a); Pola Augustyniak (2b)
  • 2 miejsce: Iga Łuczak (2a);Michalina Miler (2b); Maja Kobryń (2b)
  • 3 miejsce: Oksana Owczarek (2a); Konrad Porada (2a); Róża Tylczyńska (2b); Kacper Pieronowski  (2b)

W klasach: 3a; 3b; 3c

  • 1 miejsce: Antonina Łuczak(3a); Nikodem Jeziorny(3b)
  • 2 miejsce: Artur Oczkowski (3a); Alicja Kaczmarek (3a); Mateusz Polewski (3c)
  • 3 miejsce: Julian Masiera (3a)

W klasach 4-8 wyróżnienia otrzymali:

Iga Astemberg (4a); Amelia Jagieła (4b); Hubert Gmiąt (4b); Kacper Puś (5a); Marika Chojecka (5a); Klaudia Jasiak (6a); Błażej Baranowski (6a); Maria Ciupa (7b); Paulina Bednarek (7b); Bartłomiej Oleszczyk (7b)

Wszystkim zdobywcom miejsc i wyróżnień serdecznie gratulujemy i zapraszamy do udziału w kolejnych konkursach.

Spotkania Szkoły Dialogu

 

28.12.2020r. uczniowie naszej szkoły - uczestnicy tegorocznej edycji ogólnopolskiego programu edukacyjnego SZKOŁA DIALOGU gościli Piotra Łuczaka. Spotkanie odbyło się w sieci, na platformie Microsoft Teams. Piotr jest absolwentem naszej szkoły. Ukończył II Liceum Ogólnokształcące im. Stefana Żeromskiego w Sieradzu. Obecnej studiuje Stosunki Międzynarodowe na UW i Public Relations na SGH i mieszka w Warszawie, co w żaden sposób nie przeszkadza mu w aktywnej pracy na rzecz Stowarzyszenie im. Ireneusza Ślipka na rzecz dialogu polsko-żydowskiego w Warcie. Nasz gość opowiedział nam o początkach swojego zainteresowania tematyką warckich Żydów; o udziale w ogólnopolskim konkursie Fundacji ,,Shalom’’ Historia i kultura Żydów polskich. Wiele mówił na temat poszukiwania materiałów do pracy konkursowej, o spotkaniu z Johnem Crustem (Kanadyjczykiem żydowskiego pochodzenia, który pisze pracę naukową między innymi o warckich Żydach) i o tym jak stał się jednym z założycieli stowarzyszenia. Spotkanie trwało prawie godzinę. Piotr zaprosił uczniów na wycieczkę po Warcie w poszukiwaniu miejsc związanych z żydowską społecznością dawnej Warty. Wycieczka odbędzie się w lutym przyszłego roku.

      Spotkanie, o którym mowa powyżej było już czwartym z kolei spotkaniem w ramach tegorocznych działań SZKOŁY DIALOGU.

 

Pierwsze odbyło się 26 listopada bieżącego roku również na platformie Teams. Uczestnicy zostali zapoznani z założeniami projektu „Śladami Żydów w Warcie”, którego są bezpośrednimi adresatami jak i wykonawcami. Na realizację tego projektu Stowarzyszenie im. Ireneusza Ślipka na rzecz dialogu polsko-żydowskiego w Warcie pozyskało dofinansowanie od Stowarzyszenia Żydowski Instytut Historyczny w Polsce.  Projekt zakłada ustawienie na miejskim rynku tablicy z planem miasta, na której zostaną oznaczone najważniejsze miejsca związane z historią i kulturą warckich Żydów. Będzie to kontynuacja działań, jakie podjęli uczniowie naszej szkoły i za sprawą których powstał folder/przewodnik pt. “Śladami Żydów w Warcie”. Podczas spotkania uczniowie również rozdzielili między siebie zadani

        Kolejne spotkania odbyły się 10 grudnia i 17 grudnia. Poświęcone były w całości miejscom, które uczniowie chcą zaznaczyć na tworzonym przez siebie planie miasta.

                                                                                                          Beata Łuczak

 

 

 

 

 

 

Boże Narodzenie 2020