BIP

e-Dziennik

Hymn szkolny


hymn szkoły - podkład muzyczny

hymn szkoły - wersja z wokalem

Tu, gdzie płynie rzeka Warta
Jest miasteczko ukochane.
W nim ma szkoła sercu bliska,
Ja jej wierny pozostanę.

Ref. Patronem naszym Stanisław Skarżyński
Chciałbym być wielkim, takim jak był On,
By sławić imię naszej, drogiej Szkoły,
By pamięć o Nim żywa była wciąż.

Tu koledzy, koleżanki,
Me przyjaźnie i rozterki.
Tu zdobywam wiedzę wszelką,
By wyruszyć w świat szeroki.

Ref. Patronem naszym Stanisław Skarżyński
Chciałbym być wielkim, takim jak był On,
By sławić imię naszej, drogiej Szkoły,
By pamięć o Nim żywa była wciąż.

Informacje o projekcie

Projekt: Mobilność edukacyjna uczniów i kadry Szkoły Podstawowej im. kpt. pil. Stanisława Skarżyńskiego w Warcie.

Nr projektu: 2021-1-PL01-KA122-SCH-000015790

Lider projektu: Szkoła Podstawowa im. kpt. pil. Stanisława Skarżyńskiego w Warcie - Polska

Partner projektu: Karavana Private School w Larisie - Grecja

Szkoła Podstawowa im. kpt. pil. Stanisława Skarżyńskiego w Warcie otrzymała finansowanie na realizację projektu edukacyjnego, pt. „Mobilność edukacyjna uczniów i kadry Szkoły Podstawowej im. kpt. pil. Stanisława Skarżyńskiego w Warcie.” nr 2021-1-PL01-KA122-SCH-000015790 - inicjatywy współfinansowanej przez Unię Europejską na kwotę 43 720,00 EURO.

W ramach projektu zaplanowane są dwa działania:

1.Grupowa mobilność uczniów

2.Kursy i szkolenia dla nauczycieli

Przed rozpoczęciem i po zakończeniu projektu przeprowadzone zostaną działania informacyjne, promocyjne i upowszechniające. Uczestnicy zostaną zrekrutowani na podstawie przygotowanego wcześniej Regulaminu Rekrutacji. Rekrutacja uczniów – w tracie której zostanie wybranych 25 uczestników – zostanie przeprowadzona przez, powołaną przez Dyrektora Szkoły, Komisję Rekrutacyjną. Zadaniem Komisji będzie wyłonienie odpowiednich kandydatów, w oparciu o stworzony Regulamin Rekrutacji. Nabór do projektu zostanie poprzedzony kampanią informacyjną prowadzoną w sposób ogólnodostępny. W procesie rekrutacji, dużą grupą docelową będą osoby narażone na wykluczenie społeczne, które Szkoła będzie aktywizować w celu przeciwdziałania czynnikom wykluczającym.

Każde z działań poprzedzone jest przygotowaniem uczestników: zajęcia pedagogiczne, organizacyjne, kulturowe, językowe, merytoryczne.

Wyjazd dla uczestników jest nieodpłatny. Zajęcia odbywają się w języku angielskim.

1. Grupowa mobilność uczniów

Projekt zakłada uczestnictwo w mobilności wyłonionych w procesie rekrutacji:

  • 25 uczniów z klas V-VIII po stronie polskiej + 3 nauczycieli po stronie polskiej
  • 10 uczniów w podobnym wieku po stronie greckiej + 3 nauczycieli po stronie greckiej

Tematyka mobilności obejmuje zagadnienia związane z potencjałem turystycznym regionów. Uczestnicy w trakcie mobilności zostaną podzieleni międzynarodowe zespoły robocze. Ich zadaniem będzie stworzenie strony internetowej w postaci bloga podróżniczego. Uczniowie skupią się na tworzeniu treści i przygotowywaniu zdjęć, za wdrażanie ich na stronę www będą odpowiedzialni opiekunowie. Każdy z zespołów opracuje merytorycznie, graficznie i technicznie 3 wpisy i opublikuje je na blogu. W sumie na blogu pojawi się 18 wpisów. Przygotowane i opublikowane przez uczniów obu szkół będą dotyczyły kolejno turystyki regionalnej Tesalii i województwa łódzkiego. 14 dni zajęć. Wszystko realizowane będzie metodą projektową opartej o interdyscyplinarny program edukacyjny, zachęcający do aktywności i oferujący uczniom dużą swobodę działań i sposobność do działań twórczych.

Cele projektu:

  • Podniesienie poziomu wiedzy, kompetencji i umiejętności 25 uczniów, w tym w zakresie podstawy programowej w ramach przedmiotów: język angielski, biologia, geografia, historia, informatyka
  • Wzmocnienie współpracy z placówką przyjmującą oraz wymianę dobrych praktyk i współpracę międzynarodową.
  • Poszerzenie wiedzy, kompetencji i poziomu umiejętności poprzez udział w mobilności 5 członków kadry pedagogicznej i zarządzającej
  • Wypracowanie rezultatów projektu o wysokiej jakości i wartości merytorycznej, upowszechnianie w postaci otwartych zasobów dające możliwość zapewniające dotarcia do każdej grupy odbiorców.
  • Uświadomienie uczniom oraz kadrze wagi i korzyści płynących z możliwości działania w ramach programu Erasmus + oraz jego priorytetów.

Korzyści projektu:

  • Zwiększenie świadomości obywatelskiej, zrozumienia, poszanowania i tolerancji dla odmiennych kultur i obyczajów. 
  • Wzmocnienie umiejętności w praktycznym zastosowaniu języka, przełamaniu barier w mówieniu i swobodnej rozmowie. 
  • Mocny, realny i mierzalny wzrost kompetencji kluczowych. 
  • Kształtowanie ciekawości świata, poszerzenie horyzontów i myślenia perspektywicznego. 
  • Wzrost szans i pozytywny wpływ na uczniów narażonych na wykluczenie społeczne. Zwiększenie motywacji do nauki, dalszego uczestnictwa w kształceniu podstawowym, po okresie spędzonym za granicą w ramach mobilności. 
  • Podniesienie wyników w nauce uczestników projektu dzięki nabyciu nowych umiejętności, w tym cyfrowych. 
  • Uświadomienie potrzeby uczenia się przez całe życie. 
  • Pozytywny wpływ na zachowania uczniów, ograniczenie kłopotów wychowawczych. 
  • Zwiększenie wiedzy na temat Erasmus + i jego priorytetów, możliwości wykorzystania jego oferty w dalszej edukacji.

2. Kursy i szkolenia dla nauczycieli

Udział w 9-dniowym kursie zorganizowanym dla kadry pedagogicznej pozwoli poszerzyć wiedzę i umiejętności wykorzystywania nowoczesnych narzędzi informatycznych używanych w procesie kształcenia oraz promowania i upowszechniania projektów i ich rezultatów, w tym z wykorzystaniem europejskich platform Etwinning, EPALE itd. oraz wykorzystywania zasobów, wiedzy i pomysłów zgromadzonych na platformach do procesu kształcenia, poszukiwania partnerów czy inspiracji do realizacji nowych inicjatyw. Instytucja partnerska korzysta z takich rozwiązań wspierając proces edukacji wykorzystując m.in. platformy e-learningowe, aplikację internetowe. Zastosowanie i funkcjonowanie takich narzędzi będzie tematem przewodnim kursu dla nauczycieli w Grecji, a celem będzie pogłębienie wiedzy w zakresie promowania swojej działalności i upowszechniania rezultatów realizowanych projektów oraz pozyskiwania partnerów właśnie za pomocą tych narzędzi.

Udział w kursie pozwoli 2 członkom kadry pedagogicznej poszerzyć wiedzę, umiejętności wykorzystania i znajomość narzędzi informatycznych z wykorzystaniem materiałów i wiedzy dostępnej w Internecie, nowych metod dydaktycznych, interaktywnych form kształcenia w tym otwartych zasobów edukacyjnych. Kurs zostanie przeprowadzony zostanie w Grecji w formie wykładów, warsztatów, spotkań z przedstawicielami instytucji edukacyjnych i lokalnych władz oraz zajęć praktycznych, wizyt studyjnych.

Korzyści kursu:

Zwiększenie kompetencji kadry w zakresie wdrażania i wykorzystywania interaktywnych narzędzi, wspierających proces edukacji i ewaluacji, w tym:

  • Nowe umiejętności językowe, obejmujące słownictwo branżowe
  • Darmowe programy (Canva, Quizlet), by urozmaicić i uatrakcyjnić materiały dydaktyczne, uporządkować wiedzę i dzielenie się nią z członkami rady pedagogicznej i uczniami
  • Platforma e-learningowa na potrzeby organizacji oraz usprawnienia procesu oceny postępów edukacyjnych, tworzenia zasobów wiedzy
  • Poszerzanie wiedzy z zakresu skutecznego i efektywnego promowania i upowszechniania rezultatów  projektów edukacyjnych i działań szkoły na polu międzynarodowym
  • Podnoszenie potencjału w zakresie pozyskiwania i współpracy z partnerami zagranicznymi
  • Podniesienie kompetencji językowych, zawodowych, osobistych i społecznych dzięki możliwości osobistego kontaktu ze środowiskiem międzynarodowym, wymianie doświadczeń z kadrą szkoły przyjmującej.